Geçtiğimiz yılı 864.000 adetlik satış, 20 milyar dolarlık ihracat ile kapatan Türkiye otomotiv sektöründe gelecek hangi otomobillerde? Otomotivin patronlarından gelecek trendleri..
Ümit Karaaslan - Hyundai Assan Genel Müdürü |
Cari açığımızda %58 pay alan petrol ithalatına önlem olarak,
özellikle ülkemizde dizel yakıta göre %20 daha düşük maliyetle üretilen
benzinin fiyatında gerekli düşürmeler yapıldığında, benzinli araçlarda yeni
teknolojik gelişmeler doğrultusunda benzinli araçların payı artacak. Hibrid ve
yakıt hücreli olarak adlandırılan alternatif yakıtlı araçların payı da %10’lara
ulaşacak. Hyundai, hidrojenle çalışan yakıt hücreli araçların dünyada seri
üretimine başlayan ilk firma oldu. Bu doğrultuda 2015 yılı itibariyle yollarda
dolaşan yakıt hücreli Hyundai modellerinin sayısı artacak. Araçlarda kişisellik
daha ön plana çıkacak, internet, telefon ve iletişim, otomotivdeki talebi
yönlendirecek. Çalışan kadın sayısındaki artış ile birlikte kadınlara özel
hazırlanan donanıma sahip olan araçlar artacaktır.
Sektörün geleceğe yönelik en önemli trendi, hibrid ve
elektrikli araçların marjinallikten çıkması ve yollarda daha fazla rastlanır
hale gelmesi olacak. Ezber bozan yeni alt segmentlerin yaratılması da önemli
trendler içerisinde bulunacak. Qashqai modelimizin lider olduğu cross-over
segmenti gibi alt segmentler, ana segmentlerden giderek artan oranda pay
alıyor. Yeni motor teknolojileri ile üretilecek cimri ancak performanslı
motorları da araçlarda daha sık göreceğiz. Üçüncü bir trend ise modern iletişim teknolojilerinin hem
araçlara hem de pazar dinamiklerine ve iletişime entegre edilmesidir. Pazar ve
iletişim tarafında ise sosyal medya kanallarının marka-müşteri iletişiminde
payının artması önümüzdeki 10 yıla
damgasını verecek.
Ali Haydar Bozkurt - Toyota Pazarlama ve Satış CEO |
Çevreci yaklaşımlar ve sosyal değerler çevre dostu araçların tercih edilme kriterlerinde
ilk sırayı alacak. Toyota gelecek 10 yılda tüm modellerin hibrid versiyonunu
üretmeyi hedefliyor. Çevreci yaklaşımlar ve sosyal değerler üreticilerin
üzerinde hassasiyetle durması gereken bir konu olacak. Bilgi ve iletişim
teknolojilerinin de sıkı bir takipçisi olmak ve bunları uygulama alanı içine
dahil etmek gerekiyor. İnsanların otomobillerinde internete erişim istemeleri
bunun en güzel örneği olarak karşımıza çıkıyor. 10 yıl sonra insanların
evlerinde, ofislerinde uyguladıkları gelişen yeni teknolojileri otomobillerinde
de görmek istemelerini gayet doğal olarak karşılayıp hazırlıklı olmamız
gerekiyor.
(Kaynak: İnfomag Kasım 2012)