22 Kasım 2012

Sektörün Gelecek Trendleri

Geçtiğimiz yılı 864.000 adetlik satış, 20 milyar dolarlık ihracat ile kapatan Türkiye otomotiv sektöründe gelecek hangi otomobillerde? Otomotivin patronlarından gelecek trendleri..

Ümit Karaaslan - Hyundai Assan Genel Müdürü
Cari açığımızda %58 pay alan petrol ithalatına önlem olarak, özellikle ülkemizde dizel yakıta göre %20 daha düşük maliyetle üretilen benzinin fiyatında gerekli düşürmeler yapıldığında, benzinli araçlarda yeni teknolojik gelişmeler doğrultusunda benzinli araçların payı artacak. Hibrid ve yakıt hücreli olarak adlandırılan alternatif yakıtlı araçların payı da %10’lara ulaşacak. Hyundai, hidrojenle çalışan yakıt hücreli araçların dünyada seri üretimine başlayan ilk firma oldu. Bu doğrultuda 2015 yılı itibariyle yollarda dolaşan yakıt hücreli Hyundai modellerinin sayısı artacak. Araçlarda kişisellik daha ön plana çıkacak, internet, telefon ve iletişim, otomotivdeki talebi yönlendirecek. Çalışan kadın sayısındaki artış ile birlikte kadınlara özel hazırlanan donanıma sahip olan araçlar artacaktır.


İlkim Sancaktaroğlu - Nissan Türkiye Genel Müdür Yard
Sektörün geleceğe yönelik en önemli trendi, hibrid ve elektrikli araçların marjinallikten çıkması ve yollarda daha fazla rastlanır hale gelmesi olacak. Ezber bozan yeni alt segmentlerin yaratılması da önemli trendler içerisinde bulunacak. Qashqai modelimizin lider olduğu cross-over segmenti gibi alt segmentler, ana segmentlerden giderek artan oranda pay alıyor. Yeni motor teknolojileri ile üretilecek cimri ancak performanslı motorları da araçlarda daha sık göreceğiz. Üçüncü bir trend ise modern iletişim teknolojilerinin hem araçlara hem de pazar dinamiklerine ve iletişime entegre edilmesidir. Pazar ve iletişim tarafında ise sosyal medya kanallarının marka-müşteri iletişiminde payının artması önümüzdeki  10 yıla damgasını verecek.


Ali Haydar Bozkurt - Toyota Pazarlama ve Satış CEO
Çevreci yaklaşımlar ve sosyal değerler çevre  dostu araçların tercih edilme kriterlerinde ilk sırayı alacak. Toyota gelecek 10 yılda tüm modellerin hibrid versiyonunu üretmeyi hedefliyor. Çevreci yaklaşımlar ve sosyal değerler üreticilerin üzerinde hassasiyetle durması gereken bir konu olacak. Bilgi ve iletişim teknolojilerinin de sıkı bir takipçisi olmak ve bunları uygulama alanı içine dahil etmek gerekiyor. İnsanların otomobillerinde internete erişim istemeleri bunun en güzel örneği olarak karşımıza çıkıyor. 10 yıl sonra insanların evlerinde, ofislerinde uyguladıkları gelişen yeni teknolojileri otomobillerinde de görmek istemelerini gayet doğal olarak karşılayıp hazırlıklı olmamız gerekiyor.

(Kaynak: İnfomag Kasım 2012)