Dr. Berk Çağdaş |
Renault Mais Genel Müdürü Berk Çağdaş bu
yıl otomotiv pazarının 975.000 seviyesinde tamamlanacağını öngördüklerini, 2018
yılında ise pazarın 2017'nin ritmine benzer bir gelişim göstereceğini tahmin
ettiklerini aktardı.
2017'nin Renault ve Dacia markaları açısından hareketli bir yıl olduğunu anlatan Çağdaş, şu değerlendirmede bulundu: "Renault markası, Kadjar'dan sonra yenilenen Captur ve Koleos ile SUV ailesini tamamladı. Renault Grubu olarak, hedeflerimiz doğrultusunda markalarımızın pazar paylarını artırmayı sürdürüyoruz. Renault, Ocak - Kasım 2017 itibarıyla 111.222 adet satış rakamı ve geçen yıl göre % 1.6 artış ile % 13.6 pazar payına sahip olduğu binek ve hafif ticari araç pazarının lideri konumunda. Marka, % 2 artış ile %15.6 pay aldığı binek otomobil pazarında da liderliğini sürdürüyor. Ayrıca Otomotiv Gazetecileri Derneği tarafından Türkiye'de Yılın Otomobili seçilen Megane Sedan ve Clio HB Türkiye'de en çok satılan model sıralamasında ikinci ve üçüncü sırada yer alıyor. Bu başarılı performansı sergileyen iki modelimizin de Türkiye'de Oyak Renault Fabrikaları'nda üretiliyor olması da bizim için ayrıca bir gurur kaynağı"
Ali Haydar Bozkurt |
Toyota Türkiye Pazarlama ve Satış
AŞ Üst Yöneticisi Ali Haydar Bozkurt, 2017'nin ilk 11 aylık verilerine
bakıldığında, geçen yıl ile aynı seviyede giden toplam pazarın, yıl sonunda
950.000 seviyesinde tamamlanmasını beklediğini dile getirdi.
Ali Haydar Bozkurt, gelecek yıl pazarın
% 15 daralabileceğini dile getirerek, "2018’in ilk 6 ayı ilginç geçecek.
Pazarda bazı belirsizliklerin olduğunu gözlemlemekteyiz. Yılın ikinci 6 ayını
da şu anda kestirmek güç. Çünkü uzun bir süreç. Bu süreçte global konjonktür, pariteler,
faizler, kurlar ne olacak? Bu seyre göre değişecektir. Kurlar bulundukları bu
seviyeyi korursa gelecek yıl satışların bu yıla oranla % 15 düşük olacağını
düşünüyorum. Toyota için ise 2018 yılında 50.000 adetlik satış yapmayı
hedefliyoruz" diye konuştu.
İbrahim Anaç |
Peugeot Türkiye Genel Müdürü İbrahim
Anaç ise 2017'nin 11 ayında Türkiye'de yaklaşık 820.000 otomotiv satıldığını
belirterek, 2016 yılının aynı dönemine göre % 2.6 daralan toplam pazarda
Peugeot'nun % 12.7 artışla 34.239 araç satışıyla pazar payını % 4.2'ye
yükselttiğini söyledi. Bu yıl birçok olumsuzluğa rağmen sektörün yine
2016'daki toplam pazar seviyesini yakalayacağını ifade eden Anaç, aralık ayında
kur artışlarının etkisini kısmen ya da tamamen ortadan kaldıran kampanyalar
hazırladıklarını dile getirdi.
İbrahim Anaç, "2018 yılı için
Türkiye ekonomisine ve otomotiv pazarına güveniyoruz. Orta vadede de Peugeot
Türkiye olarak pazar payımızı
artırmayı planlıyoruz" dedi.