20 Aralık 2017

Otomotiv pazarı 2018'de kur baskısında

Dr. Berk Çağdaş
Renault Mais Genel Müdürü Berk Çağdaş bu yıl otomotiv pazarının 975.000 seviyesinde tamamlanacağını öngördüklerini, 2018 yılında ise pazarın 2017'nin ritmine benzer bir gelişim göstereceğini tahmin ettiklerini aktardı.

2017'nin Renault ve Dacia markaları açısından hareketli bir yıl olduğunu anlatan Çağdaş, şu değerlendirmede bulundu: "Renault markası, Kadjar'dan sonra yenilenen Captur ve Koleos ile SUV ailesini tamamladı. Renault Grubu olarak, hedeflerimiz doğrultusunda markalarımızın pazar paylarını artırmayı sürdürüyoruz. Renault, Ocak - Kasım 2017 itibarıyla 111.222 adet satış rakamı ve geçen yıl göre % 1.6 artış ile % 13.6 pazar payına sahip olduğu binek ve hafif ticari araç pazarının lideri konumunda. Marka, % 2 artış ile %15.6 pay aldığı binek otomobil pazarında da liderliğini sürdürüyor. Ayrıca Otomotiv Gazetecileri Derneği tarafından Türkiye'de Yılın Otomobili seçilen Megane Sedan ve Clio HB Türkiye'de en çok satılan model sıralamasında ikinci ve üçüncü sırada yer alıyor. Bu başarılı performansı sergileyen iki modelimizin de Türkiye'de Oyak Renault Fabrikaları'nda üretiliyor olması da bizim için ayrıca bir gurur kaynağı"


Ali Haydar Bozkurt
Toyota Türkiye Pazarlama ve Satış AŞ Üst Yöneticisi Ali Haydar Bozkurt, 2017'nin ilk 11 aylık verilerine bakıldığında, geçen yıl ile aynı seviyede giden toplam pazarın, yıl sonunda 950.000 seviyesinde tamamlanmasını beklediğini dile getirdi.
Ali Haydar Bozkurt, gelecek yıl pazarın % 15 daralabileceğini dile getirerek, "2018’in ilk 6 ayı ilginç geçecek. Pazarda bazı belirsizliklerin olduğunu gözlemlemekteyiz. Yılın ikinci 6 ayını da şu anda kestirmek güç. Çünkü uzun bir süreç. Bu süreçte global konjonktür, pariteler, faizler, kurlar ne olacak? Bu seyre göre değişecektir. Kurlar bulundukları bu seviyeyi korursa gelecek yıl satışların bu yıla oranla % 15 düşük olacağını düşünüyorum. Toyota için ise 2018 yılında 50.000 adetlik satış yapmayı hedefliyoruz" diye konuştu.


İbrahim Anaç
Peugeot Türkiye Genel Müdürü İbrahim Anaç ise 2017'nin 11 ayında Türkiye'de yaklaşık 820.000 otomotiv satıldığını belirterek, 2016 yılının aynı dönemine göre % 2.6 daralan toplam pazarda Peugeot'nun % 12.7 artışla 34.239 araç satışıyla pazar payını % 4.2'ye yükselttiğini söyledi. Bu yıl birçok olumsuzluğa rağmen sektörün yine 2016'daki toplam pazar seviyesini yakalayacağını ifade eden Anaç, aralık ayında kur artışlarının etkisini kısmen ya da tamamen ortadan kaldıran kampanyalar hazırladıklarını dile getirdi.

İbrahim Anaç, "2018 yılı için Türkiye ekonomisine ve otomotiv pazarına güveniyoruz. Orta vadede de Peugeot Türkiye olarak pazar payımızı
artırmayı planlıyoruz" dedi.